Analyzing the CEMS Intrapreneurial Level Using the GET2 Test

Curso: 

  • MPGI

Área de conhecimento: 

  • Gestão de Operações e Logística

Autor(es): 

  • Henrique Alves Buriti

Orientador: 

Ano: 

2014

Esta tese está focada no nível de intraempreendedorismo dos alunos CEMS ao redor do mundo. Atualmente, organizações procuram cada vez mais empregar pessoas com um perfil e personalidade empreendedora. Portanto, a pergunta desta tese é “Qual o nível de intraempreendedorismo dos alunos do CEMS?”. A contribuição desta tese é de verificar o nível destes estudantes. Para isso, o teste General measure Enterprising Tendency (GET) foi empregado. A principal descoberta foi de que os alunos dos CEMS estão localizados no nível Médio, assim, possuem um nível de intraempreendedorismo mediano. Assim, é possível aumentar a percepção sobre o potencial intraempreendedor. Além disso, este tese espera também atrair atenção a este tópico para que universidades introduzam e deem mais ênfase. 

 

This thesis is mainly focused on the intrapreneurial level of CEMS students around the world. Organizations are seeking to hire people with an entrepreneurial personality. This means that companies are looking for someone with similar psychological traits as entrepreneurs who are capable of influence positively in firm’s innovation. Therefore, the research question is “What is the CEMS intrapreneurial level?” The contribution of this thesis is to check whether CEMS students have high intrapreneurship level or not. In order to find out, the General measure Enterprising Tendency (GET) test was sent to these students. The main finding is that CEMS students have score which can located them in the Medium range, meaning they have an average level of intrapreneurship. Thus, it is possible to raise awareness on the intrapreneurial potential that they can achieve. Furthermore, this thesis hopes to grow a concern on this topic so that universities give more emphasis on it. 

Clique aqui para ver outros trabalhos deste orientador
Clique aqui para ver outros trabalhos orientados por este professor