Marcelo Gattermann Perin

Research Field: Marketing Strategies

 

Articles: 

BAKER, W. E.; MUKHERJEE, D.; PERIN, M. G. Learning Orientation and Competitive Advantage: a critical synthesis and future directions. Journal of Business Research, v. 144, p. 863-873, 2022.

MACHADO, L. S.; CALDEIRA, C.; SOUZA, C.; PERIN, M. G. Gendered Experiences of Software Engineers During the COVID-19 Crisis. IEEE Software, v. 38, p. 38-44, 2021.

STEGLICH, CAIO; SANTOS, RODRIGO; MARCZAK, S. S.; PERIN, M. G.; MOSMANN, LUIZ HENRIQUE; GUERRA, LUIZ PEDRO; SOUZA, C.; FIGUEIRA FILHO, F. Uma Investigação sobre as Forças, Fraquezas, Oportunidades e Ameaças na Dimensão de Negócios para Desenvolvedores em Ecossistemas de Software Móvel. iSys - Revista Brasileira de Sistemas de Informação, v. 14, p. 74-99, 2021.

DE OLIVEIRA SANTINI, FERNANDO; LADEIRA, WAGNER JUNIOR; PINTO, DIEGO COSTA; HERTER, MARCIA MAURER; MATTILA, ANNA S.; Perin, Marcelo Gattermann. Retail Crowding: meta-analysis of contextual and cultural moderators. Marketing Intelligence & Planning, v. 40, p. 57-71, 2021.

SANTOS, M. J.; PERIN, M. G.; SIMOES, C.; SAMPAIO, C. H. Customer Orientation and Financial Performance Relationship: the mediating role of innovative capability. Gestão & Produção, v. 27, p. 1-20, 2020.

BAKER, W. E.; GRINSTEIN, Amir; PERIN, M. G. The Impact of Entrepreneurial Orientation on Foreign Market Entry: the roles of marketing program adaptation, cultural distance, and unanticipated events. Journal of International Entrepreneurship (Print), v. 18, p. 63-91, 2020.

SANTINI, F. O.; LADEIRA, W.; SAMPAIO, C. H.; PERIN, M. G. Effects of Perceived Retail Crowding: a meta-analytic study. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, v. 30, p. 411-436, 2020.

ANTONIO, P.; PERIN, M. G. The International Marketing and the Resource-based Theory an Analysis of the Theory Contribution to the International Marketing Field. Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios, v. 12, p. 142, 2020.

SOARES, Mauren do Couto; PERIN, M. G. Entrepreneurial Orientation and Firm Performance: an updated meta-analysis. RAUSP Management Journal, v. 55, p. 143-159, 2020.

SANTINI, FERNANDO DE OLIVEIRA; LADEIRA, WAGNER JUNIOR; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; Perin, Marcelo Gattermann; DOLCI, PIETRO CUNHA. Propensity for Technological Adoption: an analysis of effects size in the banking sector. Behaviour & Information Technology, v. 39, p. 1341-1355, 2020.

ANTONIO, P.; PERIN, M. G.; ESPARTEL, Lélis Balestrin. Comportamento Disfuncional do Consumidor e Táticas dos Funcionários de Serviços. Revista de Administração da UFSM, v. 12, p. 302-316, 2019.

LADEIRA, W.; SANTINI, FERNANDO DE OLIVEIRA; SAMPAIO, C. H.; PERIN, M. G.; DOLCI, P.  A Meta-analytical Study of Technological Acceptance in Banking Contexts. International Journal of Bank Marketing, v. 37, p. 755-774, 2019.

COSTA NETO, E. C.; Perin, Marcelo Gatermann; FERREIRA, Gabriela C. Transferência de Conhecimento: a perspectiva empresarial. Revista Gestão e Tecnologia, v. 19, p. 195-216, 2019.

DA SILVA, THAYSE SCHNEIDER; Perin, Marcelo Gattermann; WAGNER, RAFAEL LUIS; BASSO, Kenny. The Influence of Advertisement Repetition on Price Image in the Context of Higher Education Services. Journal of Revenue and Pricing Management (Print), v. 18, p. 342-352, 2019.

VIEIRA, V. A.; PERIN, M. G.; SAMPAIO, C. H. The Moderating Effect of Managers' Leadership Behavior on Salespeople's Self-efficacy. Journal of Retailing and Consumer Services, v. 40, p. 150-162, 2018.

SORDI, J. D.; PERIN, M. G.; PETRINI, M.; Sampaio, Cláudio Hoffmann. Construal Level and Collaborative Consumption: an exploratory approach. International Journal of Consumer Studies, v. 42, p. 264-273, 2018.

SANTOS, M. J.; PERIN, M. G.; Sampaio, Cláudio Hoffmann. Capacidade de Inovação de Produto: percepção dos gestores. Revista Pretexto (online), v. 19, p. 1-13, 2018.

HOPPE, ALEXIA; DE BARCELLOS, MARCIA DUTRA; Perin, Marcelo Gatermann; JACOBSEN, LINA FOGT; LÄHTEENMÄKI, LIISA. Factors Influencing Consumers? Willingness to Participate in New Food Product Development Activities. British Food Journal, v. 120, p. 1195-1206, 2018.

SANTINI, F. O.; LADEIRA, W.; SAMPAIO, C. H.; PERIN, M. G. Online Banking Services: a meta-analytic review and assessment of the impact of antecedents and consequents on satisfaction. Journal of Financial Services Marketing, v. 23, p. 168-178, 2018.

TOIGO, R. B.; PERIN, M. G.; BARCELLOS, Marcia D.; SAMPAIO, C. H. A Influência da Informação Nutricional em Alimentos e Bebidas na Intenção de Compra de Jovens Consumidores. Revista de Administração IMED, v. 8, p. 203, 2018.

BETUOL, M.; SAMPAIO, C. H.; PERIN, M. G.; VIEIRA, M. H. Uma Análise dos Significados de Consumo de Vinho no Contexto de uma Confraria Feminina. ReA UFSM, v. 10, p. 265, 2017.

DAL BÓ, G.; MILAN, G. S.; SAMPAIO, C. H.; PERIN, M. G. Desenvolvimento de Novos Serviços e Competitividade: da proposição de valor à cocriação de valor como possível fonte de vantagem competitiva. Revista de Administração da UNIMEP, v. 15, p. 1-25, 2017.

BOSCHETTI, ROCHELE ISABEL BAGNOLINI; Perin, Marcelo Gattermann; DE BARCELLOS, MÁRCIA DUTRA; Sampaio, Cláudio Hoffmann; BASSO, Kenny. Non-monetary Sales Promotion Effects on Credit Cards. Journal of Financial Services Marketing, p. 3-13, 2017.

PRIKLADNICKI, RAFAEL; Perin, Marcelo Gattermann; MARCZAK, SABRINA; DUTRA, ALESSANDRA COSTA SMOLENAARS. The Best Software Development Teams Might be Temporary. IEEE SOFTWARE, v. 34, p. 22-25, 2017.

OLIVEIRA, M. O. R.; SAMPAIO, C. H.; PERIN, M. G.; SANTOS, M. J.; LUCE, Fernando Bins. Análise da Qualidade dos Artigos Científicos da Área de Marketing Publicados no Brasil: as pesquisas survey na década de 2000. READ. Revista Eletrônica de Administração (Porto Alegre. Online), v. 23, p. 54-87, 2017.

SILVA, R. G. S.; BROILO, P. L.; FRIO, R. S.; SAMPAIO, C. H.; PERIN, M. G. Escala de Inovatividade Organizacional: evidências de validação para o contexto brasileiro. ReA UFSM, v. 10, p. 1062-1080, 2017.

SANTINI, Fernando de; VIEIRA, V. A.; SAMPAIO, C. H.; PERIN, M. G. Meta-Analysis of the Long- and Short-Term Effects of Sales Promotions on Consumer Behavior. Journal of Promotion Management, v. 22, p. 425-442, 2016.

STEINBRUCH, F. K.; SANTOS, J. L.; HANSEN, P. B.; PERIN, M. G. O Que se Tem Estudado sobre Modos de Entrada em Mercados Internacionais nos Últimos Anos? RACEF - Revista de Administração, Contabilidade e Economia da FUNDACE, v. 6, p. 14-26, 2016.

LADEIRA, W.; SANTINI, F. O.; SAMPAIO, C. H.; PERIN, M. G.; ARAUJO, C. F. A Meta-analysis of Satisfaction in the Banking Sector. International Journal of Bank Marketing, v. 34, p. 798-820, 2016.

SOARES, Mauren do Couto; PERIN, M. G.; SAMPAIO, C. H. Os Motivos das Relações entre Orientação para Mercado, Orientação para Aprendizagem e Sucesso de Novos Produtos. Revista de Administração IMED, v. 6, p. 30-44, 2016.

STEINBRUCH, F. K.; SOARES, Mauren do Couto; PERIN, M. G.; SAMPAIO, C. H. As Variáveis Relacionadas à Escolha do Modo de Entrada em Mercados Internacionais. Revista de Administração de Roraima - RARR, v. 6, p. 245-270, 2016.

LENGLER, J. F.; SOUSA, C. M.; PERIN, M. G.; SAMPAIO, C. H.; MARTINEZ-LOPEZ, F. J. The Antecedents of Export Performance of Brazilian Small and Medium-sized Enterprises (SMEs): the non-linear effects of customer orientation. International Small Business Journal, v. 34, p. 701-727, 2016.

PERIN, M. G.; SAMPAIO, C. H.; JIMENEZ-JIMENEZ, D.; CEGARRA-NAVARRO, Juan. Network Effects on Radical Innovation and Financial Performance: an open-mindedness approach. BAR. Brazilian Administration Review, v. 13, p. 2-24, 2016.

SANTOS, MIRELA JEFFMAN DOS; Perin, Marcelo Gattermann; Sampaio, Cláudio Hoffmann. O Efeito da Turbulência Tecnológica no Sucesso de Novos Produtos. Estudos do CEPE, v. 10, p. 119-135, 2016.

SAMPAIO, C. H.; SORDI, J. D.; PERIN, M. G. How Price Bundling Affects Football Ticket Purchases and Consumption Behaviour. International Journal of Sports Marketing & Sponsorship, v. 16, p. 35-51, 2015.

THØGERSEN, J.; BARCELLOS, Marcia D.; PERIN, M. G.; YANFENG, Z. Consumer Buying Motives and Attitudes towards Organic Food in Two Emerging Markets. International Marketing Review, v. 32, p. 389-413, 2015.

PANIZZON, M.; MILAN, G. S.; PERIN, M. G.; SAMPAIO, C. H. Capacidades Dinâmicas Baseadas em Conhecimento e Tipos de Inovação: proposição de um framework de análise. RAI: Revista de Administração e Inovação, v. 12, p. 271, 2015.

SIMOES, C.; PERIN, M. G.; SINGH, J. Corporate Brand Expressions in Business-to-business Companies' Websites: evidence from Brazil and India. Industrial Marketing Management, v. 51, p. 59-68, 2015.

BARCELLOS, Marcia D.; BOSSLE, M. B.; PERIN, M. G.; VIEIRA, Luciana M. Consumption of Eco-Innovative Food: how values and attitudes drive consumers? Purchase of Organics? REMARK. Revista Brasileira de Marketing, v. 14, p. 110-121, 2015.

SANTINI, FERNANDO DE OLIVEIRA; PERIN, M. G.; Sampaio, Cláudio Hoffmann; LADEIRA, W.; ESPARTEL, Lélis Balestrin. Moderating Effects of Sales Promotion Types. BAR. Brazilian Administration Review, v. 12, p. 169-189, 2015.

SANTINI, FERNANDO DE OLIVEIRA; SAMPAIO, C. H.; PERIN, M. G.; VIEIRA, V. A. An Analysis of the Influence of Discount Sales Promotion in Consumer Buying Intent and the Moderating Effects of Attractiveness. Revista de Administração (FEA-USP), v. 50, p. 416-431, 2015.

FIGUEIRA FILHO, F.; PERIN, M. G.; TREUDE, C.; MARCZAK, S. S.; MELO, L.; SILVA, I. M.; SANTOS, L. B. A Study on the Geographical Distribution of Brazil’s Prestigious Software Developers. Journal of Internet Services and Applications, v. 6, p. 1-12, 2015.

SAMPAIO, C. H.; SORDI, J. D.; PERIN, M. G. O Papel do Envolvimento e do Orgulho nas Decisões de Consumo de Pacotes de Preços: um estudo com ingressos de futebol no Brasil. Podium: Sport, Leisure and Tourism Review, v. 4, p. 113-123, 2015.

MULLER, Fabrise. O.; UGALDE, M.; PASQUALOTTO, C.; SAMPAIO, C. H.; PERIN, M. G. Emoções Positivas e Negativas, Atitude e Intenção de Comportamento: um estudo exploratório no varejo. RACE - Revista de Administração, Contabilidade e Economia (online), v. 13, p. 35-57, 2014.

JIMENEZ-JIMENEZ, D.; CEGARRA-NAVARRO, Juan; PERIN, M. G.; SAMPAIO, C. H.; LENGLER, Jorge Francisco Bertinetti. Entrepreneurial Capacities as Antecedents of Business Performance in Brazilian Firms. Canadian Journal of the Administrative Sciences, v. 31, p. 90-103, 2014.

LUBECK, R. M.; SANTINI, Fernando de; SAMPAIO, C. H.; PERIN, M. G.; ESPARTEL, Lélis Balestrin. Hum, Sinto Cheiro de Consumo: relacionando o fator sensorial ‘Cheiro’ com a Intenção de Compra de Calçados Melissa. Revista Organizações em Contexto (online), v. 10, p. 155-179, 2014.

STEFFEN, G.; PERIN, M. G.; SAMPAIO, C. H. Interação Consumidor-Funcionário no Varejo de Confecção sob a Perspectiva da Classe Média. Revista de Administração da UNIMEP, v. 12, p. 73-99, 2014.

ISIDRO-FILHO, A.; GUIMARAES, T. A.; LEUNG, R. C.; PERIN, M. G. Workplace Learning Strategies and Professional Competencies in Innovation Contexts in Brazilian Hospitals. BAR. Brazilian Administration Review, v. 10, p. 121-134, 2013.

LUBECK, R. M.; SANTINI, Fernando de; Sampaio, Cláudio Hoffmann; PERIN, M. G. Pesquisa Científica na Área de Desenvolvimento de Produtos: uma análise metodológica dos artigos publicados nos principais journals entre 1987 E 2011. RACE: Revista de Administração, Contabilidade e Economia, v. 12, p. 573-606, 2013.

SANTOS, M. J.; PERIN, M. G.; SAMPAIO, C. H. Análise da Mediação da Capacidade de Inovação em Mercado. REBRAE. Revista Brasileira de Estratégia (impresso), v. 6, p. 251, 2013.

CLOSS, Lisiane Q.; FERREIRA, Gabriela C.; BRASIL, Vinícius Sittoni; SAMPAIO, Cláudio Hoffmann; PERIN, M. G. What Motivates Brazilian Academic Researchers to Transfer Technology? Journal of Technology Management & Innovation, v. 8, p. 79-90, 2013.

ISIDRO-FILHO, A.; GUIMARAES, T. A.; PERIN, M. G. Determinants of Innovations in Information and Communication Technologies Adopted by Hospitals. RAI: Revista de Administração e Inovação, v. 8, p. 142-159, 2012.

CLOSS, Lisiane Q.; FERREIRA, Gabriela C.; PERIN, M. G.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann. Intervenientes na Transferência de Tecnologia Universidade-empresa: o caso PUCRS. RAC. Revista de Administração Contemporânea (Impresso), v. 16, p. 59-78, 2012.

CLOSS, Lisiane Q.; FERREIRA, Gabriela C.; PERIN, M. G.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann. Organizational Factors that Affect the University-Industry Technology Transfer Processes of a Private University. Journal of Technology Management & Innovation, v. 7, p. 104-117, 2012.

SAMPAIO, Claudio Hoffmann; PERIN, M. G.; LUCE, Fernando Bins; SANTOS, M. J.; SANTINI, Fernando de; OLIVEIRA, M. O. R.; LENZ, G. S. Pesquisa Científica da Área de Marketing no Brasil: uma revisão da primeira década do século 21. RAC. Revista de Administração Contemporânea (online), v. 16, p. 459-478, 2012.

SANTINI, Fernando de; ESPARTEL, Lélis Balestrin; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; ROTTA, C.; PERIN, M. G. Promoção de Distribuição de Prêmios: sua influência na decisão de compra do consumidor e os efeitos de longo prazo. Global Manager (FSG), v. 1, p. 21-39, 2012.

SANTINI, Fernando de; ESPARTEL, Lélis Balestrin; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; ROTTA, C.; PERIN, M. G. Promoção de Vendas e Outros Elementos Antecedentes das Compras por Impulso. Global Manager (FSG), v. 1, p. 82-99, 2012.

PERIN, M. G.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; SIMOES, Cláudia; POLVORA, R. P. Modeling Antecedents of Student Loyalty in Higher Education. Journal of Marketing for Higher Education, v. 22, p. 101-116, 2012.

BARCELLOS, Marcia D.; PERIN, M. G.; PEREZ-CUETO, A.; SAAB, M. S.; GRUNERT, K.G. Consumers' Values and Attitudes and Their Relation to the Consumption of Pork Products: a study from Q-PorkChains in Brazil. Journal on Chain and Network Science (Print), v. 12, p. 41-54, 2012.

SAMPAIO, Claudio Hoffmann; Perin, Marcelo Gattermann; Simões, Cláudia; Kleinowski, Hamilton. Students' Trust, Value and Loyalty: evidence from higher education in Brazil. Journal of Marketing for Higher Education, v. 22, p. 83-100, 2012.

BORBA, Cláudia Paes; PERIN, M. G.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; PAQUALOTTO, Carina; UGALDE, M. Ferramentas de Comunicação em Organizações Não-governamentais. Pretexto (Belo Horizonte. Impresso), v. 13, p. 43-71, 2012.

Sampaio, Cláudio Hoffmann; Perin, Marcelo Gattermann; LUCE, Fernando Bins; SANTOS, MIRELA JEFFMAN DOS; SANTINI, FERNANDO DE OLIVEIRA; OLIVEIRA, MARTA OLIVIA ROVEDDER DE; LENZ, GEANDERSON DE SOUZA. Tréplica - o que nos falta aprender? RAC. Revista de Administração Contemporânea (online), v. 16, p. 489-192, 2012.

SANTOS, M. J.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; PERIN, M. G. Água: uma necessidade ou um desejo? Uma análise dos significados de consumo. Análise (PUCRS), v. 22, p. 4-16, 2011.

PERIN, M. G.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; SIMOES, Cláudia. O Papel da Orientação Empreendedora e da Informação de Mercado na Geração de Inovação Radical. Produto & Produção (Impresso), v. 12, p. 69-80, 2011.

SAMPAIO, Claudio Hoffmann; SIMOES, Cláudia; PERIN, M. G.; ALMEIDA, A. L. S. Marketing Metrics: insights from Brazilian managers. Industrial Marketing Management, v. 40, p. 8-16, 2011.

MEDEIROS, Janine Fleith; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; PERIN, M. G. Gêneros: diferenças percebidas e estratégias de influência utilizadas no processo de decisão de compra. Psico (PUCRS. Impresso), v. 42, p. 337-345, 2011.

BARCELLOS, Marcia D.; SAAB, M. S.; PEREZ-CUETO, A.; PERIN, M. G.; Neves, M. F.; VERBEKE, W. Pork Consumption in Brazil: challenges and opportunities for the Brazilian pork production chain. Journal on Chain and Network Science (Print), v. 11, p. 99-104, 2011.

CRISTÓFOLI, Alessandra; BRAMBILLA, Flávio Régio; PERIN, M. G.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann. Análise do Mercado de Calçados na Utilização das Marcas Próprias: uma verificação multicasos sob a perspectiva dos fabricantes. Contextus (Fortaleza), v. 9, p. 23-38, 2011.

MEDEIROS, Janine Fleith; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; PERIN, M. G. Fatores Emocionais no Processo de Tomada de Decisão de Compra. Psico (PUCRS. Impresso), v. 41, p. 440-447, 2010.

PERIN, M. G.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; BARCELLOS, Marcia D.; KUGLER, J. O. The Moderating Effects of Innovativeness on New Product Development Ability. Produto & Produção (Impresso), v. 11, p. 19-27, 2010.

SORIA, A. F.; FERREIRA, Gabriela C.; PERIN, M. G.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; Munuera Alemán, J.L. Geração de Patentes em Universidades: um estudo exploratório. Faces: Revista de Administração (Belo Horizonte. Impresso), v. 9, p. 95-116, 2010.

PERIN, M. G.; BASSO, Kenny; ESPARTEL, Lélis Balestrin; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; ANTONI, Verner L. Personalidade e Lealdade: proposições de pesquisa com o modelo metateórico de motivação e personalidade DOI 10.5752/P.1984-6606.2009v9n19p102. Economia e Gestão, v. 9, p. 102-124, 2009.

PERIN, M. G.; BECKER, G. V.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; FERNANDES, Bruno. O Impacto da Formação Gerencial no Desempenho Organizacional à Luz da Abordagem de Competências. BBR. Brazilian Business Review (English Edition. Online), v. 6, p. 104-120, 2009.

DIDONET, Karla Copetti; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; PERIN, M. G. Antecedentes da Lealdade em Telefonia Celular. GESTÃO.Org. Revista Eletrônica de Gestão Organizacional, v. 7, p. 1, 2009.

SCHEIN, M.; PERIN, M. G.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; UGALDE, M. O Comportamento de Compra de Serviços de Turismo na Terceira Idade. Turismo. Visão e Ação (Itajaí), v. 11, p. 1-20, 2009.

PERIN, M. G.; SANZI, Gianpietro; SLONGO, Luiz Antônio; SAMPAIO, Claudio Hoffmann. Fatores Visuais de Design e sua Influência nos Valores de Compra do Consumidor. Revista de Administração de Empresas, v. 49, p. 373-386, 2009.

Munuera Alemán, J.L.; MOYA, M. M.; PERIN, M. G.; TALAY, M. B. Notas para una Mayor Interconexión Científico-tecnológica y Comercial en la Región de Murcia. Gestión: Revista de Economía, v. 13, p. 14-21, 2009.

Meurer, Aline Mara; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; PERIN, M. G. Arrependimento do Consumidor em Compras On-line. E & G. Economia e Gestão, v. 8, p. 1-16, 2008.

PERIN, M. G.; BRAMBILLA, Flávio Régio; SAMPAIO, Claudio Hoffmann. Indicadores tecnológicos e organizacionais do Customer Relationship Management (CRM): relação entre firma desenvolvedora, firma usuária e preceitos teóricos. Perspectivas em Ciência da Informação (Impresso), v. 13, p. 107-129, 2008.

BRASIL, Vinícius Sittoni; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; PERIN, M. G. A Relação entre a Intangibilidade, o Risco Percebido e o Conhecimento. Revista de Ciências da Administração (CAD/UFSC), v. 10, p. 31-53, 2008.

ESPARTEL, Lélis Balestrin; ROSSI, C. A. V.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; PERIN, M. G. Antecedentes da Lealdade: um estudo longitudinal. Faces (FACE/FUMEC), v. 7, p. 1-16, 2008.

SAMPAIO, Claudio Hoffmann; PERIN, M. G.; FERREIRA, Gabriela C. A Relação entre o Sucesso de Novos Produtos, Orientação para o Mercado e Performance Empresarial. Produto & Produção, v. 9, p. 1-16, 2008.

BRASIL, Vinícius Sittoni; PERIN, M. G.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; LACHER, Max; TEITELBAUM, Ilton. O Impacto do Relacionamento no Contexto das Relações entre Agências e Clientes: proposição e teste de um modelo. REBRAE. Revista Brasileira de Estratégia (impresso), v. 1, p. 119-132, 2008.

Munuera Alemán, J.L.; MOYA, M. M.; MOLLINA-CASTILLO, F. J.; PERIN, M. G. Apuntes sobre la Innovación y el Desarrollo de los Nuevos Productos en España y Murcia. Gestión Revista de Economía, v. 12, p. 11-19, 2008.

ESPARTEL, Lélis Balestrin; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; PERIN, M. G. O Impacto do Envolvimento nas Relações entre Confiança, Valor Percebido e Lealdade: um estudo em uma ies privada. Revista de Negócios, v. 13, p. 11-25, 2008.

PERIN, M. G.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; BREI, Vinícius Andrade. Loyalty´s Antecedents: a cross-sector study. Latin American Business Review (Binghamton), v. 8, p. 65-84, 2007.

PERIN, M. G.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; HOOLEY, G. J. O Impacto dos Recursos da Empresa na Performance de Inovação. RAE. Revista de Administração de Empresas, v. 47, p. 46-58, 2007.

PERIN, M. G.; PAQUALOTTO, Carina; SAMPAIO, Claudio Hoffmann. Barreiras à Exportação no Setor Moveleiro. Adm. MADE (Universidade Estácio de Sá), v. 11, p. 45-73, 2007.

PERIN, M. G.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; Pesquisa Científica da Área de Marketing: uma revisão histórica. RAC. Revista de Administração Contemporânea (Impresso), Rio de Janeiro, v. 10, n.2, p. 1-24, 2006.

PERIN, M. G.; BITTENCOURT, Claudia; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; DUHÁ, André Hartmann. Processo de Aprendizagem Organizacional e Desempenho Empresarial: o caso da indústria eletroeletrônica no Brasil. RAE Eletrônica (Online), v. 5, n.2, p. 1-28, 2006.

PERIN, M. G.; WILLEMSENS, Beatriz; SAMPAIO, Claudio Hoffmann. Identificação e Mensuração de Fatores Influenciadores da Eficácia da Propaganda junto ao Consumidor da Classe C. REAd. Revista Eletrônica de Administração, v. 12, p. 1-20, 2006.

PERIN, M. G.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; FALEIRO, Sandro Nero. O Impacto da Orientação para o Mercado e da Orientação para Aprendizagem sobre a Inovação de Produto: uma comparação entre a indústria eletroeletrônica e o setor de ensino universitário de administração. RAC. Revista de Administração Contemporânea (online), Curitiba - PR, v. 8, n.1, p. 79-103, 2004.

SAMPAIO, Claudio Hoffmann; PERIN, M. G. Orientação para o Mercado, Porte Empresarial e Performance. RAE. Revista de Administração de Empresas, São Paulo, v. 44, n.3, p. 76-88, 2004.

PERIN, M. G.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann. The Relationship between Learning Orientation and Innovation. REAd. Revista Eletrônica de Administração, Porto Alegre, v. 9, n.6, p. 131-148, 2003.

PERIN, M. G.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; FROEMMING, Lurdes Marlene Seide; LUCE, Fernando Bins. A Pesquisa Survey em Artigos de Marketing nos ENANPADs da década de 90. RIMAR. Revista Interdisciplinar de Marketing, v. 1, n.1, p. 1, 2002.

PERIN, M. G.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann. Re-Evaluation of the MARKOR Scale Dimensions in the Brazilian Context. Latin American Business Review (Binghamton, N.Y.), Binghamton, NY - USA, v. 3, n.3, p. 27-48, 2002.

PERIN, M. G.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; FROEMMING, Lurdes Marlene Seide; LUCE, Fernando Bins. Análise da Qualidade das Pesquisas Survey em Artigos de Marketing nos ENANPADs da década de 90. Análise (PUCRS), Porto Alegre, v. 12, n.1, p. 135-154, 2001.

PERIN, M. G.; FROEMMING, Lurdes Marlene Seide; LUCE, Fernando Bins; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; BEBER, S. J. N.; TREZ, G. Análise da Qualidade dos Artigos Científicos da Área de Marketing no Brasil: as pesquisas survey na década de 90. RAC. Revista de Administração Contemporânea (online), Rio de Janeiro, v. 4, n.3, p. 201-219, 2000.

PERIN, M. G.; FROEMMING, Lurdes Marlene Seide; LUCE, Fernando Bins; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; BEBER, S. J. N.; TREZ, G. Inventário de artigos científicos na Área de Marketing no Brasil. RAC. Revista de Administração Contemporânea (online), Rio de janeiro, v. 4, n.2, p. 159-173, 2000.

PERIN, M. G. O Modelo Burocrático Weberiano: implicações e alternativas na administração pública e privada contemporânea. Perspectiva Econômica (São Leopoldo), São Leopoldo, v. 34, n.106, p. 75-84, 1999.

PERIN, M. G. Serviços e a Qualidade Percebida. Perspectiva Econômica (São Leopoldo), São Leopoldo, v. 33, n.103, p. 19-36, 1998.

PERIN, M. G.; FONSECA, M. J.; DALLAROZA, G. O. Satisfação dos Clientes x ISO9000: uma pesquisa descritiva no setor metal-mecânico gaúcho. Perspectiva Econômica (São Leopoldo), São Leopoldo, v. 33, n.102, p. 53-74, 1998.

PERIN, M. G. A Construção de Sistemas de Apoio à Decisão: uma visão epistemológica. Scientia (Unisinos), São Leopoldo, v. 8, n.1, p. 19-44, 1997.

PERIN, M. G. A Evolução dos Sistemas de Informação de Marketing. Perspectiva Econômica (São Leopoldo), São Leopoldo, v. 32, n.99, p. 5-18, 1997.

MILER, S. L.; PERIN, M. G. Sistemas: uma visão semântica e comportamental sob o aspecto do paradigma da orientação por objetos. Scientia (Unisinos), São Leopoldo, v. 4, n.1, p. 59-74, 1993.

PERIN, M. G. Ambiente para Manipulação de Hiperdocumentos. Scientia (Unisinos), São Leopoldo, v. 3, n.2, p. 75-81, 1992.

Books: 

SAMPAIO, Claudio Hoffmann; PERIN, M. G. Planejamento Estratégico para Pequenas Empresas. 4. ed. Porto Alegre: SEBRAE - RS, 2004. v. 1. 80p .

Book chapters: 

SAMPAIO, Claudio Hoffmann; PERIN, M. G.; HOOLEY, G. J. A Relação entre os Recursos e as Habilidades de Marketing como Antecedentes ao Desempenho Empresarial. In: Gabriel Sperandio Milan. (Org.). Administração Mercadológica: teoria e pesquisas. 1ed.Caxias do Sul: EDUCS - Editora da Universidade de Caxias do Sul, 2009, v. 1, p. 39-64.

PAQUALOTTO, Carina; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; PERIN, M. G.; UGALDE, M.; GONZALES, Renata Ribeiro. Ambientação da Loja de Varejo de Confecção para o Mercado da Terceira Idade. In: Claudio Felisone de Angelo, José Augusto Giesbrecht da Silveira. (Org.). Varejo Competitivo. São Paulo: Saint Paul Editor, 2008, v. 13, p. 69-92.

FACHIN, Roberto C.; PERIN, M. G.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann. EMA - Encontro de Marketing. In: Fachin, Roberto C.. (Org.). Construindo uma Associação Científica: 30 Anos da ANPAD - memórias, registros, desafios. 1ed.Rio de Janeiro - RJ: ANPAD, 2006, v. 1, p. 143-150.

SAMPAIO, Claudio Hoffmann; PERIN, M. G. Relações dos Antecedentes da Lealdade. In: Gabriel Sperandio Milan; Nelson Vinicius Lopes Branchi. (Org.). Administração Mercadológica: teorias e pesquisas. 258ed.Caxias do Sul: EDUCS - Editora da Universidade de Caxias do Sul, 2006, v. 2, p. -235.

GUTERRES, Luis Henrique; PERIN, M. G.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann. Vai uma Coca-Cola com Leite aí, Freguês?. In: Cláudio Felisone de Angelo; José Augusto Giesbrecht da Silveira. (Org.). Varejo Competitivo. 1ed.São Paulo: Saint Paul Editora Ltda., 2005, v. 10, p. 291-319.

PERIN, M. G.; SAMPAIO, Claudio Hoffmann; BREI, Vinícius Andrade. Entendendo a Relevância dos Antecedentes da Lealdade em Dois Segmentos de Varejo do Brasil. In: Claudio Felisoni de Angelo; José Agusto Giesbrecht da Silveira. (Org.). Varejo Competitivo. 1ed.São Paulo: Saint Paul Editora Ltda, 2004, v. 9, p. 175-198.

SAMPAIO, Claudio Hoffmann; PERIN, M. G. A Orientação para o Mercado na Indústria Eletroeletrônica. In: Gabriel Sperandio Milan; Nelson Vinícius Lopes Branchi. (Org.). Administração Mercadológica: teoria e pesquisa. Caxias do Sul: EDUCS, 2004, v. 1, p. 31-50.

SAMPAIO, Claudio Hoffmann; PERIN, M. G. Relação entre Orientação para o Mercado, Porte e Performance Empresarial. In: Claudio Felisoni de Angelo; José Augusto Giesbrecht da Silveira. (Org.). Varejo Competitivo. São Paulo: Atlas, 2003, v. 7, p. 1-42.

SAMPAIO, Claudio Hoffmann; PERIN, M. G.; DAMACENA, Claudio. Formas de Orientação para o Mercado nas Empresas de Varejo do Brasil. In: Claudio Felisoni de Angelo; José Augusto Giesbrecht da Silveira. (Org.). Varejo Competitivo. 5ed.São Paulo: Atlas, 2000, v. 5, p. 233-258.